top of page

ארגונים מצטיינים הם ארגונים עם שגרת ניהול מבוססת מדדים ובקרה

עודכן: לפני 3 ימים


אחד מעמודי התווך הקריטיים בכל ארגון השואף למצוינות הוא היכולת למדוד תהליכים, ללמוד מהם, ולשפר ביצועים לאורך זמן. תרבות של מדידה ותחקור אינה רק עניין של "ניהול נכון" – היא תנאי הכרחי ליעילות, לרווחיות ולשמירה על יתרון תחרותי.

 

ארגון שרוצה להצליח לא ישאיר את הביצועים ליד המקרה – אלא יבדוק, יתחקר, ימדוד וכך ישתפר כל הזמן.  

המחקרים לצד הניסיון בשטח מצביעים על כך שכ- 50% מהתוצאות של ארגונים מצטיינים נובעות ישירות משגרת ניהול מבוססת מדדים ובקרה.

מדוע? כי מדדים לא רק מודדים – הם יוצרים מצפן ארגוני ברור: כל מנהל, כל עובד, מבין בדיוק מה נדרש ממנו, על מה הוא נמדד, ואיך הוא תורם ליעדים הגדולים של החברה.




כשיש מערכת מדידה חכמה – הארגון כולו מתיישר לאותה מטרה, והעשייה הופכת ממאולתרת לממוקדת. כך בונים שיפור מתמיד.


אחד הדברים החשובים הוא להגדיר מהי הצלחה בכל אחד מהנושאים שעליהם הוחלט על שיפור. כשלא מגדירים בכלל, או כשמגדירים משהו כללי, לרוב לא מגיעים לאותה "הצלחה" וכפועל יוצא, קשה יותר לקבל החלטות להמשך.


אנו ב- "מנור מצוינות תפעולית", פוגשים את זה שוב ושוב: ארגונים משקיעים מאמצים, מזיזים משאבים, משיקים פרויקטים, מוצרים או שירותים חדשים – אבל משאירים את מערכת המדידה לאחר כך, כשיהיה זמן, או שמראש לא מעוניינים בכך, כי הם מאמינים שהם ידעו לבד אם זה עובד ומצליח, או לא.


בדרך זו קשה גם לעובדים וגם למנהלים להבין מה באמת עובד ומה לא.

מהניסיון שלנו, נראה שבחברות וארגונים רבים קיים חוסר מודעות לקביעת מדדים ויעדים וניהולם בשוטף. לפעמים ההימנעות נובעת מחשש להצגת התמונה האמיתית ולחשיפה של פערים אל מול ההנהלה.

לכן, יש חשיבות לאיך קובעים מדדים שלא רק בודקים את התוצאה אלא את הדרך אליה. 


וזה בדיוק מה שאנו עושים בפועל!

אנחנו בונים לארגון מערכת של KPIs חכמים שמודדים לא רק תוצאה – אלא את הדרך אליה.


  • מדדים שמשרתים את הארגון, לא כאלה שהארגון "רודף אחריהם ומנסה להשיג אותם בכל דרך". 

  • מגדירים מדדים מותאמים אישית – לפי תהליך, מחלקה ויעד אסטרטגי. 

  • יוצרים שגרות ניהול: לוחות בקרה, ישיבות ניתוח, תחזיות מפיקים תובנות מהנתונים – ולא רק "מדווחים על מספרים". 

  • מחברים בין מחלקות  כגון תפעול, כספים, מכירות ואיכות – כדי לייצר שפה ניהולית משותפת להשגת היעדים. 


התוצאה?

• קבלת החלטות מדויקת יותר

• שיפור ביצועים לאורך זמן

• שקיפות ארגונית גבוהה

• ומערכת שמובילה את העובדים לעשייה ממוקדת ולא למרדף אחרי תחושות בטן.


המדדים לא רק מודדים את הפרויקטים ואת הארגון הם עוזרים לעצב לו את הדרך בעולם דינמי שבו יש הרבה סיכונים אבל גם הרבה הזדמנויות.


רוצים לדעת איך בונים מערכת מדידה שתומכת בשיפור מתמיד להגדלת הרווחיות?

דברו איתנו  >> 054-344-6353



אנשים שקראו מאמר זה התעניינו גם ב:

מתודולוגיה לשיפור הרווחיות


Comments


bottom of page